Hoe werf ik klanten via social media?

post by related

related post

Onze B2B-organisatie heeft een profiel op Twitter en wij bloggen ook regelmatig. Helaas hebben wij weinig tijd om de accounts te beheren. Hoe kunnen wij social media gebruiken om nieuwe klanten te werven, zonder dat het te veel tijd kost?

Veel bedrijven vragen zich af hoe ze social media het beste kunnen inzetten. Zowel twitteren als voor bloggen geldt dat u zich niet moet blindstaren op de inhoud (de content), maar minstens net zoveel aandacht moet besteden aan de distributie. Met andere woorden: Wie leest uw boodschappen? In de business-to-businessbranche zal, in tegenstelling tot de consumentenmarkt, kwaliteit belangrijker zijn dan kwantiteit. Op Twitter gaat het er dan bijvoorbeeld niet om hoeveel volgers u heeft, maar of dit de beslissers zijn die u nodig heeft om klanten binnen te halen.

Wapen

Als de vijver om uit te vissen naar uw zin te klein is, kan het helpen om heel gericht potentiële klanten te volgen op Twitter en te reageren op relevante tweets. Op deze manier wordt u zichtbaarder voor de juiste groep mensen. Ervan uitgaande dat u kwalitatieve content plaats op Twitter en op uw blogs, kan het een idee zijn om deze informatieook aan te bieden via andere kanalen. Denk daarbij niet alleen aan Facebook en LinkedIn, maar ook aan platforms of opiniepagina’s in online en gedrukte media. Ouderwets gratis publiciteitkan in combinatie met social media ook nog steeds een enorm krachtig wapen zijn. Bied op social media actief uw informatie aan, dan zult u zien dat er uit onverwachte hoeken nieuwe volgers en abonnees komen. Zorg bovendien voor voldoende relevante links in uw blogs, Dit verhoogt de vindbaarheid via zoekmachines aanzienlijk. Het woordje relevant kan niet genoeg benadrukt worden. Plat reclame maken of irrelevante links en zoekwoorden plaatsen; Google is daar geen groot fan van. Tegen goede content kan echter bij wijze van spreken geen AdWords-budget op.

www.rubixmarketing.nl

 

Rubix Marketing logo