Boekhouder of Huishoudboekje?

post by related

related post

Iedereen, behalve de echte rekenwonders, heeft wel een hekel aan het bijhouden van zijn eigen privé administratie. Het is een gedoe om alle bonnetjes, uitgave en inkomsten netjes op een rijtje te krijgen. Daarnaast moet je het ook nog overzichtelijk houden over langere tijd. Als ik vandaag in-voer cadeau 80 euro, weet ik volgende maand niet meer waar voor en wat voor cadeau dat was.

Overzicht dmv een huishoudboekje

Het belangrijkste aan het bijhouden van je administratie is, denk ik, dat je een goed overzicht hebt. Van wat er binnen komt en wat er precies allemaal uitgegeven wordt. Daarnaast is het belangrijk om alle belangrijke bonnen te bewaren. Misschien heb je ze in de toekomst nog nodig. Garanties duren tegenwoordig vaak langer dan een jaar dus het bewaren van je bonnen is belangrijk.

Internet

Op internet vind je meerdere websites die mooie hulpmiddelen aanbieden voor het bijhouden van je administratie. Er zijn meerdere betaalde en gratis huishoudboekje in excel te downloaden. Huis-houdboeken in andere formaten zijn er natuurlijk ook. In deze excel sheets is het gemakkelijker om de getallen in te vullen en een overzicht te krijgen. Wanneer je een goed overzicht krijgt van wat er binnen komt en uit gaat kan je jou uitgaven patroon daarop aanpassen.

Boekhouder Haarlem

Mocht je liever niet je eigen administratie bijhouden of heb je een eigen bedrijf? Dan is het zeer aan te raden om een boekhouder te zoeken. Natuurlijk is dit het makkelijkst als je een boekhouder hebt die in de buurt zit van waar je woont. Woon je bijvoorbeeld in Haarlem, dan is het aan te raden een boekhouder in Haarlem te zoeken. Deze kan jou administratie professioneel bijhouden en zorgt daarnaast dat je belasting aangifte netjes verzorgt wordt.

Rubix Marketing logo